Na 4 jaar bij de Lion Brewery, zou Gustave in 1937 zijn toegetreden tot de Liebmann's Brewery in Brooklyn, producent in het bijzonder van de Rheingold Extra Dry, vooral beroemd om zijn "Miss Rheingold"-wedstrijd. Bierliefhebbers kozen het mooiste meisje uit hun buurt om het een jaar lang te vertegenwoordigen. De wedstrijd duurde van 1940 tot 1965.
Rheingold is het bier van de New Yorkse arbeidersklasse geworden. Op zijn hoogtepunt had het een marktaandeel van 35% in New York. Rheingold profiteerde ook van de steun van de minderheidsgemeenschappen van de stad. Rheingold was sponsor van de rassenshow Nat King Cole, terwijl de meeste adverteerders aarzelden.
Maar ondanks zijn enorme populariteit begon Rheingold-bier marktaandeel te verliezen toen grote megabrouwerijen zoals Anheuser-Busch, Miller en Coors nationaal op de markt kwamen, wat leidde tot het faillissement van veel kleine regionale bieren.
De laatste fles Rheingold werd in 1978 in de omgeving van New York verkocht...
Comments